Daisypath Anniversary tickers

Saturday, April 9, 2011

PEMBERIAN PERTAMA BUAT INSAN YANG BERGELAR MAMA...

Entry pagi ni bukanlah entry untuk dibangga-bangga kan...bukan untuk dicanang sana sini... tetapi entry pagi ni ada keistimewaan dan sentimental value nya yang tersendiri... Ya, aku bukan anak yang boleh dibangga-banggakan dalam family...tak payah sesiapa aku akan hal ni.. dah lama aku sedar... dulu, kini dan selamanya... menyedari akan hal ni.. hari demi hari aku cuba untuk menjadi yang lebih baik.. 

Dari aku kecik smpai aku SPM, aku kurang menonjol akan hal-hal yang berkaitan  dengan akademik nih... Tapi aku bukanlah bodoh... tu yang mama dan abah aku acapkali ingatkan aku... Masa PMR, aku dpat 4A ja... kawan2 rapat aku paling sikit dpat 6A... tapi bila mama dgn abah tengok result aku... dia orang cakap "syangnya Along... along budak pandai... Math A, English A.. Science A.. Geo A...kalau budak lain yng ni dpat B"

Pelik kan orang yang bernama Aida Najwa ni... erm then aku tanamkan azam.. Spm i'll do the best...tapi apakan daya... Aku di uji lagi... time nak exam tu la histeria melanda penghuni2 SMT butterwoth... dan aku time tu terpaksa menggalas tanggungjawab untuk menjadi ketua aspuri.. sumpah.. demi allah... aku trima dengan terpaksa... tapi aku cuba jalankan kerja dan tanggungjawab aku sebaik mungkin.. adat manusia... siapa yang suka orang atas? ada ja yang orang x puas hati...xda sapa penah pkir, si aku yg terpaksa ni x cukup tido...penat... entahlah...

bila aku dah x tahan dengan gangguan benda2 halus ni, dengan masalah hati, masalah kawan... aku ambik keputusan.. aku letak jawatan... BODOH kan aku??/ yey aku bodoh!!!!..setelah berbulan2 aku penat... aku tinggalkan semuanya...satu tanda pemghargaan pun aku tak dpat... xpe.. aku buat seikhlas hati... hanya die yangg maha mengetahui.... bila aku kluar hstel..semua tu dh terlambat... n result aku??? HAncur!!!... down sgt... then aku decide aku smbung kat IPTS... terpaksa tekadkan hati, walaupun tau  apa la sangat kan study kat IPTS pada pandangan umum.. xpa.. tadahkan telinga...

hari demi hari.. cukup 3 tahun aku study kat sana.. Alhamdulillah.. xda sekali pun aku NC atau failed.. pointer pun ok...Thanks to my mom n dad sbb selalu dorong aku... then before habis dip, aida bukat praktikal dekat company aunt... REKA CETAK SDN BHD.... best praktikal kat sini... boss pemurah, pekerja gempak n customer byk songeh.. hahaha.. paling best dapat elaun RM800 tak termasuk overtime tau... jumlah tertinggi yang budak grafik cosmo sp penah dpat... alhamdulillah...

then dengan duit tu....... tada....

mama dengan warga-warga pendidik skpk...
ok dah tengok?... my mom baju purple tuu.. ala2 mak datin kan mama i nih??? baju kurung purple tu aida yang beli... hadiah pertama yang aida bagi kat mama dengan menggunakan duit hasil titik peluh aida sndri... 100%...bangga? yew saya bangga!!! Bangga yang teramat sangat!.. n kisah pembelian kain ni pun ada sejarah nya yang tersendri... hehehe... nak baca klik SINI...sangat tragis..smpai salah sorang warga Reka Cetak nak nangis2 baca entry tuu.. huuhuu creadit to kak ana.. kihkihkh...

ok done.. hati dah puas...

p/s: opsss lupa nak gtau.. kereta di atas bukanlah kereta mama sya... sekdar kereta pinjam.. hihihi

SILA LIKE :-)

2 comments: