Daisypath Anniversary tickers

Saturday, April 2, 2011

Jangan kutuk IPTS boleh? huh!

Tadi balik dri Pacific terus on Fb.. check recent post kawan2 Fb semua... terbaca satu post nie..dia ada sebut2 kan pasal KLMU...harus la Aida teruskan membacakan.... then baca-baca.. badan terus terketaq-ketaq... pehal korang nak sangat kutuk2 IPTS nih? yeew memang sesapa pun bleh masuk IPTS.. asal ada creadit 5 subjek dah bleh masuk... tapi jangan la kutuk.. penah x pikir apa perasaan kami yang sememangnya berstatus plajar kat sana? huh! cakap siang pandang-pandang!! xsemua yang masuk IPTS tu ada 5 creadit ja... 5A pun bersepah!!!!

Jangan ingat IPTs tu teruk sangat... bukak mata sikit weh... sekarang nih IPTS dengan IPTA setaraf ok... cumanya IPTA tu kerajaan.. IPTS tu swasta...swasta-swasta pun MARA nak jugak bagi pinjaman... agak-agak korang kalau terus sangat seperti yang diperkatakan MARA nak ke bagi pinjaman? kompem tak kan? Bdak UiTm pun mara x kasi pinjaman... mesti ada sebab kan? So please la jangan nak pandang hina sangat kat kami2 nih... ingat semua yang kat IPTA tu bagus ke? tak ok.. tak!!! sama ja semuanya...

Teringat kata sorang motivation masa Dip dulu..Tuan Syed.. dia nie kerja di bahagian sumber manusia.. so dia akan terima banyak resume n akan jalankan temuduga untuk banyak company-company besar macam PEtronas, Sime Darby, TElekom n byak lagi la.. korang rasa antara yang terpilih tu semua IPTA ke? tak ok... IPTS!!!.. so jangan nak bangga sangat!!.. huh...

kami kat sana pun pointer setanding dengan student IPTA lain.. ada kami bising? xda pun.. eeerrr... sudah2.. ikutkan hati nak ja aku publish kutukan-kutukan mereka di atas.. sangat menjengkelkan!!! Aku salah sorang yang kantoi time SPM... tapi sekarang aku bangga.. kawan2 aku baru nak habis dip.. aku dah nak habis degree....aku bangga... aku bangga!!!.. huh..[nak kata aku sombong, angkuh n riak??kata la..kata la..aku just bela diri..kami pun ada harga diri.. jangan nak ngata kami sesuka hati]

p/s: entry ni la entry yg aku taip dalam keadaan marah... menaip dengan penuh perasaan...

SILA LIKE :-)

No comments:

Post a Comment