Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 21, 2011

...WARGA KLANG YG AKU SYANG...

Actually dah dekat dua bulan lebih aku start menaip entries nie.. tapi nak wat mcm mana kan? ada ja halangan dan rintangan yang terpaksa aku lalui.. ada ja perkara yang membataskan aku untuk siapkan entries nie.. asal taip skit jaa save dalam draft..asal taip sikit save dalam draft..mcm mana la nak jadi blogger tegar nih??.. hari ni aku bertekad..apa pun yang terjadi akan ku siapkan jugak entries nih.... cayukkk....


Written by : purplE lAdy

Cepatnya masa berlalu...pejam celik pejam celik dah 4 bulan aku tinggal di bumi Klang nie.. banyak yang aku belajar kat sini...aku belajar erti kehidupan yang sebenar..aku blajar erti susah senang tanpa minta duit dari mak bapak aku... duit titik peluh aku, aku gunakan untuk sara diri kat sini...lain rasa guna duit kita sendri dri guna duit mak bapak nie...

kat sini aku bukan blajar pasal keja je... aku balajar cara nak treat budak baru lahir, dari nak susukan smpai basuh berak semua aku blajar... bukan tu ja... bila sepupu aku nak kawin, aku blajar palk mcm mana nak planning duit, masa dan tenaga.. byak kot yang aku blajar... kalau bab praktikal plak.. dari aku x tau apa tu 'up' aku dah tau skrg nie..dri aku x tau apa tu masking, laminate, perfect binding, pin semua aku dh tau...

Even jumaat yang lepas-lepas masa aku present aku pnya report praktikal kat lecturer, aku sangat la berpuas hati... kalau bebudak lain present x sampai 30 slides.. aku ada 130 slides... tu pun aku ambik mana yang penting ja...wallaweh... sangatla aku berpuas hti..x sia2 aku x tido malam buat slide tu bagai.. hehehe...bila lecturer tanya aku soklan2 yang aku xtau,... aku jawab ja.. bak kata pekerja Reka Cetak 'JANJI CONFIDENT'...hahahaha...

ok2...yang korang baca ni cuma mukadimahnya  jaa... Actually entries ni aku buat untuk ucap jutaan terima kasih yang terhingga pada warga-warga Klang yang bnyak bagi bantuan, tunjuk ajar, n selalu menemani ke mana saja..almaklumlah..aku kan hidup merantau kat sini.... cewahh ayat x bleh blah kan?hihihihi....ok2...ni antara warga-warga Klang yang sangat la aku rindu and aku kenangkan saat nie...




AUNT dan UNCLE

Ni aunt n uncle aku... merangkap mak sedara and boss aku kat tempat keja..Dia individu yang bnyak support kerjaya aku sebagai graphic designer..Even parents aku pun x brapa nak sokong kerjaya aku skrang nie..


Makcik aku sangat garang dan tegas orangnya kat tempat kerja... tapi dalam tegasnya aku rasa dia ni sorang mak n bos yang tersangat la sporting..x kisah la dri segi apa pun...dia mmg sangatlah sporting..n dia jugak sorang yang sangat murah hati..x lokek...n mungkin sebab nie rezeki dia murah jaaa...


"Aunt, thanks sebab tumpangkan tempat tido sepanjang awa praktikal kat sana..halalkan makan minum and semua2 la...thanks jugak bagi elaun yang sangat la meletup tu kan...rasanya elaun awa yang paling meletup untuk tahun lepas.. hihihihi...thanks jugak sebab selalu blanja makan bagai... jasamu akan ku kenang sampai bila-bila"...


ABANG LONG

Owkeh kawan-kawan... ini pulak abang sepupu tunggal aku..dia la Gangster Tuk Ketua Persatuan Cucu-cucu Tok Minah...merangkap bos kedua kat reka cetak...Tengok gambar mcm mak bunga je kan? Kawin pun blom lagi nie...Perempuan2 kat luar sana sila larh ambik borang ye kalau nak mencuba nasib..huhuhu...


Cik abg yang sorang ni sangat la soft spoken bila bercakap..otak gila2 sikit [korang bleh tgk gambar sbelah owkeh] mmg senget kan?hihihihi...


"Abg Long thanks yah  sebab kekadang tumpangkan aku gi keja naik bini kereta ko yang menarik tetarik dan memang de bom tu..hihihi...thanks blanja aku makan kat K3K...blanja aku makan Hot n Roll.. blanja aku makan kat Bidayah... kat Briyani King... blanja aku koey teow kong fu..n banyak lagi la.. x hingat dah aku......tetiba aku prasan.. bnyak plak aku makan? ahak..oppss thanks jugak sbb sudi tumpangkan aku balik penang...x payah aku nak susah payah naik bas....bnyak plak aku membebel kat ini kan? So, aku minta ko halalkan semua k"...


KAKNGAH dan AM

Ni la dua orang hamba Allah yang paling banyak luangkan masa diaorang dengan aku... hari-hari aku dengan diaorang..pergi kerja dengan diaorang..balik dengan diaorang.. gi kedai dengan dioaorang.. bersuka ria dengan diaorang...sabtu ahad nak melencong  ke mana pun dengan diaorang jugak...dari angah jadi mak buyung sampaila meletup aku dengan diaorang ni...mereka suami isteri yang sangat la sporting and happy go lucky...[dani.. jngan jadi mcm mak bapak ko k.. hahhaa] antara aktiviti wajib kami adalah makan fredo setiap sabtu.. gila weh.. rindu gila aku nak makan fredo nih...hehehe...and benda yang x bleh aku lupa bila angah nak bersalin... gila kelam kabut semua jadinya... duduk opis mmg x bleh nak wat keja apa dah... otak duk pkir angah ja... tu baru orang kan.. agak nya time aku nnti cm mana laaa.... tobat kecut abih semua yang ada...


"So, buat am n angah yang tersangatla aku sayang... thanks korang... thanks sesangat... thanks sebab usung aku kehulu- hilir.. thanks jgak sebab sudi tumpangkan aku kereta hari2 gi opis.. teman aku makan kat Kedai Tokwan kita, temankan aku beli baju bagai.. n yang paling penting korang pinjamkan aku kereta..[dpat gak gi date curi2..hikhikhik...].. kesimpulannya... korang yang banyak menjga kebajikan aku...sayang korang lebih!!!"


KAK CIK

Ni plak sepupu merangkap officemate aku...dia la sepupu setilam sebantal aku.. tapi tu sebelum dia kahwin la..now dah kawin semua rutin dh bertukar... to kakcik.. thanks for every single things.. banyak yang dah kita share sama-sama... time keja aku dengan ko.. time makan aku dengan ko.. time tido pun aku dengan ko... bila ko nak kawin...aku little bit stress...hentah hape2 kan? nampak sedikit mengada-ngada di situ kan? sila muntah ok...


Dengan kakcik ni..aku rasa aku bnyak habiskan masa teman dia buat preparation untuk wedding die...dari satu butik ke satu butik pengantin aku jelajah..bukan senang tu nak cari baju..especially yang berbadan bekali-kali X macam kami nih... terbit jap dalam diri nak buang separuh daripada badan aku... hahaha.. sengal kan? hahaha.. then benda yang aku  xbleh lupa bila kitaorang berdua sama-sama gi Kursus Kawin..hahah.. kenangan terhebat kot...mula-mula dua2 semangat.. makin lama makin slow n slow.. then 2nd day terus flat.. mengantuk tahap gaban..heehehe..[mana sijil aku weh?simpan leklok..kalau x ko kena teman aku gi kursus skali gi nanti..]


then one more thing yang aku mmg x bleh bila aku bersetongkol dengan kawan-kawan die nak buat 'Malam Bujang Elina' kat die.. mmg happening tahap gaban kot... hahaha... dari seawal jam 4 petang aku dah keluar dari rumah makcik aku dengan Si Aleeda.. terus gerak gi Shah Alam nak beli helium balloons...aku drive ok... aku drive!! hahaha... satu benda yang sepupu spapat aku payah nak trima... aku buta jalan kot kat sana.. hehe..


Aku rindu gila nak borak-borak dengan ko sebelum tido Kakcik.. serius aku rindu..x kira la kita borak pasal apa pun... pasal keje ke...pasal kawan ke.. pasal Cik abg memasing ke.. aku rindu gila bila ko cakap ko rindu laki ko.. aku cakap aku nak muntahh.. huuhu aku rindu gilaaa... hukhukhuk... aku nangis ni weh.. aku nangis.. hukhukhuk... :-'(


"to kakcik..doa aku smoga bahagia di samping suami tersayang...jaga diri elok2.. jangan superactive macam angah...hahaha..semua jasa abik ko aku kenang smapai bila-bila...blanja aku kfc, mcD, Nz curry House, ayam penyek, Hot n roll n bagai la.. x tertulis la kan..."


p/s: bilanya nak lawat aku kat sini... angah dah selalu.. abg long pun dah tnya khabar.. ko je blum.. huhuhu


ADIK aka RINA MYSTERINA


Ni anak bongsu dalam family makcik aku...gambar ni aku ambik masa die tengah sedap tido dengan kucing kesayang dia.. JUMA... tengok juma tuu ngada kan? Tido dalam bilik aircond dalam comfoter bagai.. tapi tu la yang membezakan antara dia dengan kucing-kucing yang lain...tapi malangnya... kehadiran dia dalam hidup kitaorang x lama... 


Memandangkan Arwah Si Juma ni selalu mengganggu aku time tido.. aku nyampah gila dengan dia... lagipun aku ni mmg species x suka kucing...tapi nak wat mcm mana.. makin aku nyampah.. makin aku suka aksi-aksi yang dia buat.. sweet kot.. aku x penah jumpa kucing mcm dia...JUMA aku rindu ko.. :-'(


oppsss silap nak crita pasal Rina crita pasal JUMA plak.. hehe.. Rina ni plak individu yang selalu teman aku makan aiskrim.. hahah dia nie hantu aiskrim ok... gila kuat makan aiskrim..setakat dua batang tu biasa la..hehehe


"buat adik thanks temankan aku kemana ja aku nak gi... syang ko.. Muaahhhh"...




KAK ANES


Ni plak Kak Anes merangkap pekerja dan orang kuat makcik aku...kak anes ni kalau korang tengok muka die serius memang kecut perut laa.. muka garang kot... tu belum dia bercakap lagi tuu.. memang laki lintang pukang la kan terkejut.. hahah...


Tapi sebenarnya hati dia baik... dia wanita yang dikurniakan tahap kesabaran yang tersangat la tinggi menggunung...[dah2.. ayat bodek ke hape ni]


Aku x brapa tau la nak gtau apa sebenarnya jawatan akak yg sorang nie.. kekadang aku tengok dia buat typesetting.. kekadang dia buat marketing.. akak ni skill dia gile pnya power..kalau typesetting tu.. dia tgk je dia bleh agak semua.. bab mrketing lagi la..semua tempat dia wat marketing majoriti dia mmg dapat la.. so bila ja akak ni kluar ja buat marketing semua dsigner dh mula gerun.. hehehe...






KAK HANA


Kak Hana ni plak accountant kat Reka Cetak..semua-semua pasal duit memang orang akan cari akak nie.. dari nak bayar pape.. smapaila nak gi minum beli minum petang semua mesti cari die... claim tu x payah cakap la kan... mmg dah wajib...


Kak Hana nie adik kepada akak yang di atas nuuu...tengok muka pun tau kan.. memang sama habis la kan.. diaorang dua bradik ni kalau bercakap mmg riuh rendah la Reka Cetak.. belom lagi ditambah dengan soara kakcik.. lagi la riuh.. hehehe..


Now, kak Hana nie tengah preggy... bulan brapa? haaa yg itu yang kita tak tahu.. [tetiba ja kuar dialog Los & Faun]. Akak nie la individu yang selalu belikan kitaorang lunch kalau kita orang semua x sempat nak gi beli...




KAK IDA


Yang comey lote ni plak namanya Kak ida..akak ni sangatlah sweet orangnya...[kak ida..sy sdg puji anda.. ckup bulan jgan lupa sya..hahaha]..akak ni la orang kuat Reka Cetak..ni la graphic designer REka Cetak... 


akak ni bukan calang2 oo.. dia buat tiga design dalam satu masa... pastu bleh siapkan dalam jangka masa yang perghhh tersangatlah cepat...sbb tu ramai bdak yang nak kejaa sini semua terbantut...[tetiba teringat dekat Suzie weh... hahah rindu die x? hahaha ape la dia tgh wat skrg kan?] 


p/s: aku paling suka dengar kak ida cakap phone dengan husband die..mnja je... swett sgt2.. so sweet bak kata kak anes [sumpah kena maki hamun dengan kak anes :-P ] .. and one more thing.. asal dengar lagu jangan pandang2.. terus muka terbayang muka comel akak nie.. hihi...




KAK LELA


ni plak kak Lela...akak nie jenis yang happy go lucky orangnya...akak ni pun sweet-sweet ja orangnya... aku xtau knapa.. aku suka je tengok die...


akak nie x duduk satu department dengan aku.. department ke? bleh la kan.. kita x satu opis la.. akak ni duduk lot opis sbelah.. tapi aku selalu je jmpa die.. selalu jugak kena buat keja under dia..wat sticker.. buat kat kawin. semua2.. la.. x kan la nak senarai semua kan...sampai tahun depan pun x habis-habis gi tau...


Kak lela ni sekarang kerap plak comment page aku.. sedikit malu la.. heheh :-P [sila muntah kwn2]




KAK ROSS


haaa yang ni plak Kak Ross...kak ros nie pun orang kuat rekacetak.. kak ros nie paling senior diantara kami semua.. kira pangkat kakak sulung la...


Bagi aku kak ross nie sorang ibu yang snagt prihatin dan penyayang.. knapa aku cakap mcm tu? sebabnya aku selalu ja tgk dia call anak2 dia time kerja.. 
badan ja kat opis... otak dia sebenarnya kat rumah... kan ka ross kan?cuba korang tngok gambar dia kat atas tuh...sikit punya keibuan kan...


"So buat kak anes, kak hana, kak ida, kak lela & kak ross...Keja dengan korang memang terbaik laa... rindu gila nak dengar kak anes bising2... kak ida wat lawak.. cakap-cakap 18sx..rindu nak makan nasi ambang ramai.. nasi berlada...arr semua2... rindu gila la kat korang..."


So.. kesimpulannya di sini... jutaan terima kasih yang tak terhingga kepada korang semua... result praktikal pun dh smpai.. dpat A tau.. suka suka...Dah dah.. x nak dah melalut panjang.. rasanya ini antara entries terpanjang yang aida penah buat... ...

SILA LIKE :-)

No comments:

Post a Comment