Saturday, February 26, 2011

I MISS U MOM...

Written by : purplE lAdy

Jam dah menunjukkan hampir pkol 6 pagi.. Entah knapa, mata nih suka mahu dilelapkan..rasa mengantuk langsung tak menguasai diri..knapa nie sejak akhir-akhir nie..susah sangat nak tido malam..dulu tak plak mcam nie.. kalau hari yang ada kelas pagi tu, mmg parah la akn.. menguap habis la dalam kelas...

Tetiba malam nie terbayang wajah mama tersayang.. eee rindunya...baru-baru nie dapat msej dari mama

"Salam. Amboiii x ingat kat i langsung ka? I aje dok ingat kat u siang n malam"-mama  

huhuuhu... of course akak ingat.. Siang malam akak rindu mama... Rindu sangat-sangat tau.. kalau bleh nak balik pagi nie jugak.. nak peluk mama...Just akak x mesej mama selalu ja.. TAk nak jadi mcam angah.. manja sangat.. 

ok kawan-kawan.. since malam nie, Aida rindu sangat kat mama Aida.. Aida nak buat entry pasal mama...Nama mama saya Rosidah bt Hassan... dilahirkan pada 5 hb  Januari 1965... Banyak pengorbanan yang dah mama sya buat untuk melihat anak dia, especially saya menjadi seorang yang berguna.. Masa Aida kecik, mama pernah ditawarkan ke luar negara.. tapi disebabkan keadaan sya yang masih kecik mama tolak tawaran tu...then, mama kerja kilang.. pangkat besar.. gaji tinggi.. tapi waktu kerjanya tersangt la tidak menntu.. kekadang dua tiga hari sya tak jumpa mama...saya tido mama belum balik..esoknya saya bangun amam dah pergi kerja... hidup sya agak terkontang kanting... mama bincang dgn abah.. abah pun setuju...

mama berkorban lagi.. mama berhenti kerja.. mama masuk maktab jadi cikgu.. walau pun gaji mama x sampai separuh dri gaji dia sbelum ni.. mama redha.. betapa besar pengorbanan insan yang aku panggil mama... mama banyak mengajar aku erti susah senang dalm hidup... Masa dilahirkan dalam keluarga yang sangat susah..mama tolong maktok jual kuih, balik sekolah plak mama ambik upah memotong kayu..tapi apa yang mnjadi kebanggaan aku.. mama berjaya.. mama berjaya jejakkan kaki ke universiti...Sebab tu mama selalu didik aku dengan adik hidup susah.. kawan-kawan bnyak label aku, aku anak orang senang... anak cikgu, abah aku plak toke sawah.. tapi korang semua x tahu.. kami adik beradik pernah turun lumpur... tolong abah menyulam padi...walaupun abah ada pembantu2 yang membantu dia buat semua tu, mama tetap nak kami belajar...betapa mama nak kami adik bradik semua tau erti susah...

Mama suka berleter... tapi leteran mama semuanya membawa mesej2 untuk aku menjadi insan yang lebih berguna...dulu aku rimas, menyampah dengar mama bising... selalu ja aku wat pekak bila mama bising.. masuk telinga kanan, keluar telinga kiri.. tapi sekarang bila aku dah duduk jauh.. leteran mama la benda yang paling aku rindu.. aku x bleh dapat dari sapa pun kat sini..rasa mcm nak tapekan ja leteran mama bila balik penang nnti... nanti dah balik KL kalau rindu bleh la dengar balik.. huhuhuhu.. bleh ke nak buat mcm tu??? :-'(

Mama saya jugak sorang yang sangat pandai masak.. masak la apa pun semua sedap.. kalau sepupu aku pun rindu nak balik makan apa yang aku masak.. aku apatah la lagi.. bertambah-tambah.. berganda2 rindu la nak balik..uwaaa... rindu2.. gulai pisang, mee kari, mee udang, mee hokkien, laksa, laksam, bihun sup, mushroom spagetty, chicken chop, ikan bakar, nasi lemak.. ermm mmg tak tersenarai la kan...apa ja yang mama x tau masak.. huhuhu.. how i miss all bout u mom...

mama sorang yang mementingkan kekeluargaan... n aku sebagai anak sulung, mama selalu ingatkan aku supaya knal dgn sedara mara.. kenduri sedara  tu x payah cakap la.. memang wajib ikut.. xda budi bicara dah.. WAJIB!!.. huhuhu.. kesannya..aku kenal adik beradik..anak2 diaorang majoriti aku knal.. walaupun diaorang x knal aku.. x kisah la..

huhuhu.. that all bout my mom... masa udah sedikit mengantuk.. k ni gmabr mama saya... cantik x mama sya? cantik kan?

mama with HArith... comelkan harith? eee miss bdak comel ni jugakkk

time ni kami satu family gi bercuti kat Medan.. best.. thanks mama abah for the holiday..
Bila lagi kita nak berholiday nih?

erm.. i love my mom so much... i miss her damn much.. uwaaaa... habis semua air hidung semua keluar bila mnulis entry ni.. betul2 menusuk jiwa...








SILA LIKE :-)

No comments:

Post a Comment