Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 16, 2011

LAGI SEKALI TERJADI...SERIOUSLY AKU DAH MUAK SANGAT!!!!

Ini bukan yang pertama kalinya... bukan juga yang kedua.. tapi yang kesekelian kalinya... Mungkin dah tersurat di Luh Mahfuz mmg ini kesudahannya bila ikatan persahabatan itu terjalin...Sedih? tipu kalau aku cakap aku x sedih.. tapi yela... bukan sekali jdi mcm nie.. aku pun muak, dah lali sangat... Hati aku dah mati sejak kejadian pertama time aku kat teknik lagi... 

Andainya aku yang salah... aku susun 10 jari minta maaf kat korang...kekadang kita tak sedar apa yg kita buat tu orang x suka....tapi ye kew aku salah... kalau aku yg salah pehal bila tiga atau empat tahun lepas tu memasing datang minta maaf atas segala salah paham...yew aku maafkan... tapi hati aku???? korang xrasa korang x tau!!!..biarla korang cakap hati aku keras x nak maafkan korang... aku dah maafkan tapi nak kembali mcm sblumnya, bertepuk bertampar mmang aku x bleh! Sebab korang aku hilang semuanya...Segala penat lelah aku sia2 ja... secubit penghargaan pun aku x dpat..padahal sapa yang mula plan semua ni? korang kan? dari mula lagi aku dah cakap aku x nak terlibat dengan apa2 jawatan tertinggi kat sekolah... korang nak jugak aku trima... kononya korang akan support aku dri blakang...tapi apa yang jadi? aku kenal korang.. kenal sangat...kita makan semangkuk, secamca, tido sekatil...aku dah cukup kenal korang... tapi apakan daya aku, aku sorang...korang ramai.. so nak tegakkan pa yang aku ckap agak susah.. then aku pun just go with the flow.. your flow actually... tapi mcam yang aku cakap... tak lama... kita berperang lepas tu... jawatan Ketua Aspuri yang aku pegang buatkan aku x bleh nak bezakan korang dengan kawan2 yang lain... yew korang kawan baik aku, kawan baik x semestinya aku kena pejam mata dengan apa yang korang buat....aku tersepit di tengah2... di celah2... mana korang time tu??? terus menghilang kan? 

Dugaan datang lagi, bila aku ambil keputusan aku lepaskan jawatan tuu...tipu kalau aku cakap aku xrasa papa.. aku sedih beb.,.. penat lelah aku bersengkang mata tak tido jga korang kena histeria langsung tak berbalas... ya aku tau, buat sesuatu kena ikhlas.. tak baik harapkan balasan.. tapi cuma perlukan seungkap ucapan terima kasih...x penah aku dapat....bila aku lepaskan jawatan tu, aku kena hadapi pertanyaan2 mami jarum yang menyibuk nak tau knapa aku lepaskan.... knpa aku duduk luar jadi outsider...korang pkir senang aku nak hadapi semua tu... susah beb.. susahh!!!!... penat tak yah cakap la... seawal jam 6.45 aku dah kena bertolak dari rumah... then pkol 6 petang blom tntu aku nampak pintu rumah... penat sih... penat... tapi aku rasa sedikit bahagia di situ... aku mampu buktikan kat korang yang aku bukanlah gila jawatan seperti yg korang hebahkan...korang yang buat aku terikat dgn smua nie...dan aku korbankan jawatan tu demi sebuah persahabatan yg aku xtau hujung pangkalnya...

2007 berlalu... datang 2008 yang aku harapkan mampu menjamin kebahagiaan aku lpas dripada tuu... tak jugak... sekali lagi terjadi...malas nak crita panjang lebar... bukan crita best pun... lebih kurang crita yang di atas jaa...

then, dari SPM, diploma  n now degree... jadi lagi...aku dah penat nak berkawan sebenarnya.. sungguh aku dah penat...  aku diam bukan bererti aku nak biarkan semuanya jdi mcm tu ja... bukan ok... cumanya pengalaman yang lalu banyak ajar aku jadi lebih sabar... percaya pada diri.. kalau kita di pihak yang benar, nescaya kebenaran pasti akan menjulang kita tinggi kelak... nak kata aku x pandai hargai kawan? teringat kisah aku time darjah 4 bila bila kawan baik aku nak pindah... huh.. malu nak crita... betapa aku taknak kehilangan dia...

Erm tahla... just nak ingatkan.. kita jangan terlalu nak percayakan sebelah pihak... jngan ingat semua yang dia pikir, dia crita, dan dia suarakan tu semuakan betol... tinggal sebumbung akan buat kita lebih kenang sapa orang tu sebenarnya...xpa.. teruskan apa yg korang buat..pelan2 nnti korang akn nmpak kebenarannya.. mcm aku... aku dah nmpak...ikutkan  nak ja aku bersemuka..... nak cakap face to face... tapi aku tau.,. dia akan malu nnti.. jadi biar aku simpan... aku pun xsuka nak bukak aib orang... wlaupun orang tu dah bukan aib aku sana sini...xpa... buat baik dibalas baik.... buat jahat???? jawab sndri la..

p/s: sekadar peringatan... jangan la kita canang crita orang tu mcm nie.. orang ni mcam tu...sedangkan hakikat yang sebenar kita yang mcm itu dan mcm ni.. sedarlahhh... betulkan apa yang patut dipebetulkan...x payah nak sembang juta2... crita ribu2 sedangkan???? eerrr... malas nak nyatakan kat sini...



SILA LIKE :-)

2 comments:

  1. biasa r tu~ lau kau dpt puaskan hati semua pihak.. kau malaikat..

    yn pntg kena pndai balance r~ sabar tu pntg..

    ReplyDelete
  2. betul2... sabar adalah jalan terbaikk... tq bro

    ReplyDelete