Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 2, 2011

WEDDING PERTAMA VERSI SKPK

Uikkk.. pasal kahwin lagi.. knapa eh korang prasan tak setiap entry yang Aida post mesti ada kaitan dengan kahwin..sudah sampai kah auranya? jeng.. jeng.. jeng...

sudah-sudah... ok berbalik kepada tajuk entry yang di atas..baru-baru nie Aida ada attend wedding kawan baik masa Aida kecik2 dlu.... nama dia Noor Nabila Huda bt Rosdi [nama yang tak mungkin aku lupa sampai bila.. hehehe]...Alhamdullillah, dia dah pun slamat menjadi kekasih yang halal buat En Azrol...hehehe... sangat la sweetg couple mereka berdua nih.. dua-dua malu-malu biawak...

Yang bestnya.. kami sedikit excited bila dapat tau Nabila ni nak kawin.. time nie la dapat jumapa semua kawan-kawan yang dah berkurun x jumpa.. semua memang dah lain.. muka matured ja.. dulu-dulu? xyah duk crita la.. yang pakai tudung senget ada, yang pakai tudng rambut berjuntai keluar pun ada, yang hingus meleleh pun ada.. ish3 betapa bezanya kami yang dulu dengan kami yang sekarang...

Bila dah di invited, kami pun memasing mula la planning nak jumpa kat mana, pkol brapa, n macam2 la.. Ok first sekali, si driver yang chomel nih gi jemput Si Zaty dlam pkol 10 macam tu la.. then bila dah jumpa pa lagi kan... gossip la kan... YEAH.. KAMI GOSSIP GIRL..another group plak nak kumpul depan SMKPK.. xpa.. tapi sebiji moto/keta pun x dak.. Kami msej Fazliyana["Wan betul x aku eja nie"...hahaha] then suruh dia kluar.. lepas ambik Yana kami ambik Si  Ustazah Farihah plak... Farihah nak bawak keta die.. tapi Aida x kasi.. wat pa nak bazirkan minyak? keta pun mmg kosong untuk dua orang...so carpool jela..[alasan..sedangkan kalau kereta lain payah nak bergosip]heh2... 

Lpas ambik Farihah kami gi Bertam ambik Tiyah...anak Si Pakcik Ghazali... bapak die suka senyum..malu kot.. lama x jumpa... rasanya aku dah lama x jumpa Tiyah nie.. since aku pindah Form 1 rasanya.. rindu gile kot.. mcm nak peluk2.. tapi dalam keta kan.. malu kot.. tahan2... Dengan Tiyah ni Aida rapat masa kami kat SMKKS dlu...huhuhu really miss the moment la korang...Aida, Tiyah, Nurfah, Yati, Adlina, Julia. n da dua tiga orang lagi...eee.. kenangan yang sangta indah untuk dikenang...

Sudah2 dah melalut lagi... huhu..yeah.. saya memang suka membebel..terbukti sudah.... ok smbung balik..lepas ambik Tiyah kami gi Secret Recipe.. nak belikan kek untuk nabila...Secret Recipe x bukak la plak kan.. aiyekkkpkol brapa tah nak bukak..padahal time tu dah dekat pkol 11 kot.. disebabkan nak kejar masa, kami pun bantai la beli kat kek yang lain... terima la seadanya wahai sahabat.. then kami pun terus shoot gi Padang Serai... Majlis Akad Nikah berlansung di masjid... so smpai ja kami kat Masjid tetiba aku jadi nerbes[baca nervous ok]... segan kot.. nak cakap pa nanti... dah lama kot x jumpa... Dengan si pengantin ni lagi la.. dari tahun 2000.. kenduri tahun 2011..byangkan la kan.. 11 tahun kot..huhuhu.. kami dekat ja pun.. tapi tahla.. payah benar nak jumpa..

xpa, x jumpa x semestinya aku x ingat..x jumpa x smstinya dia bukan kawan kawan Aida... dia kawan yang paling Aida kenangkan.. sunguh rpat kami dlu... sampaikan MANDI pun sama2 la.. hahaha[sila jgn pkir ke lain ok.. kmi bdak gi time tu.. hahaha] makan, minum, tido tu x payah cakap la.. selalu ja aku lepak rumah dia..dia pn selalu ja lepak rumah aku.. huhuhu.. sampai sekarang bila ja Aida lalu kat tepi rumah lama dia, Aida selalu mcm ternampak "kami' tengah main2 kat situ.. haihh kuat sangt ingatan aku kat ko Bila.. ko ingat aku x? huhuhuu... n yang paling aku x bleh lupa.. masa ko nak pindah tu.. perghhh.. sampai mati aku ingat...hahaha..[ sesapa nak tau.. tunggu entry seterusnya]...MALUU kot... hahah.. tapi seriusly.. bila aku tau ko nak pindah.. mmg aku lost gila.. aku terasa sangt kehilangan ko tu.. hukhukhuk...ko pun satu.. saja kan bgtau aku last2 minute.. nasib baik aku x da sakit jantung.. kalau x, x sempat nak tengok ko nikah..

ya Allah... Aida membebel pe lagi nie... hahahha abaikan kawan... ok2.. smbung balik.. bila dah sampai masjid.. kami masuk la.. [xkan duk luar plak kan]...ada sepasang gi pengantin yang sedang diakad nikahkan.. Nabila tengah tunggu turn time tuu... n kat belakang die.. mak aih.. ramai kot kawan-kawan sekolah dlu... ada Mira 6 Amal, Idayu,Yati, Zawanis, Azad, Dayah, Yani n dua tiga orang g.. best ooo...[Wan, ko jeles x?]ahahha... then kami pun babai2.. duduk n sembang2 la kan.. xlama lepas tu turn nabila palk diakadnikahkan... pergh.. knapa tah aku plak yang nerbes terlebih[baca nervous aku kata!]..ish sapa yang nak kawin nie..

Dengan dua kali lafaz dah sah kawan aku sorang nie jdi bini orng.. ish dah kawin ko kan.. aku sedikit slow la nak terima hakikat ni.. ermm opsss lupa plak..Idayu pun kawan baik aku.. rindu dayu jugak.. Dayu pleazz mai la umah aku raya2... kami gi rumah Nabila plak lepas tu.. memasing memang mula lapar la kan... tahap apa? haa yang tu yang kita x tau[baca nada dalam crita Los & Faun tu]..lauk on that day tersangt la sedap... makan plak sambil sembang.. lagi la kenyang... leps makan kami duduk2 lama jugak la,, bukan senang nak jumpa kan.. n around pkul 2 mcm tu kami minta diri nak balik...

dalam hati aku time tu... bila plak la nak jumpa kan?? Adoyai...

p/s: Entry aku post saje nak panas2kan Azwan yang nun jauh di Jerman nuh... Wan ko rasa pape x? n korang semua pelik x knapa xda gmboo? Sila tnya Wan... jawapan ada kat die.. huhuhu... owkeh... 4.am already.. need to sleep... class awal esok... tadda semuaaa...

With love,
Aida suka membebel,
4am,
2/3/2011







SILA LIKE :-)