Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 2, 2010

JUMA KEKAL DISANUBARI SAMPAI BILA-BILA

Written by : purplE lAdy


Juma adalah seekor kucing belaan keluarga aunt. Semua yang kenal aku tau aku geli dengan kucing. Bukan sebab kotor tapi sebab kucing ni bebulu..huhuh..seperkenalan aku dengan Juma. aku selalu labelkan dia sebagai seekor kucing yang yang senget, yang x betul, yang hyperactive dan yang gila.. kejamkan aku... tapi tu la...aku memang x bleh nak manja2 dengan kucing..

Sejarah asal usul Juma ni aku dengar bila dia tersekat dkat paip saluran kat rumah aunt aku..disebabkan dah x tahan dengar dia merengek, aunt aku pun upah orang kluarkan Si juma ni..tengkuk dia luka time tu, so diaorang hantar g klinik Haiwan.. RM450 kena beb.. mahal siot..

Juma ni kalau korang nak tau sangat manja...dan suka nak mengendel2 orang... tido pun tido dalam bilik aircorn..siap dia berselimut gi... nak berak tu pun kena pastikan container tu bersih.. klu x dia xkan berak... bia landing, landing atas sofa branded je... mmg high test la kan...aku selalu perasan yang Juma ni x bleh duduk tempat yang xda orang.. baru la dia bleh nak menyendeng2.. jilat2 kaki..acah2 kita...n orang yang paling dia suka kacau adalah aku.. dia mcm tau2 ja yang aku takot kan da... so buat si penakot kucing mcm aku.. aku memang seram la kan...

Semua orang dlam rumah tu syang n selalu nak belai2 juma.. aku ja x penah.. kalau dh terdesak sangat baru aku pegang...tu pun acah-acah mcm tu ja...

Actually, dalam diam aku penah tertanam azam nak blja2 pegang kucing...tu yang kalau ada kesempatan aku pegang2 dia skit2... now aku dh mula la brani skit...tapi ape bleh aku buat...aku hanya insan lemah yang hanya mampu merancang...JUMA DAH MATI KENA LANGGAR  msa lunch hour tdi... uwaaaa... aku sedih kot... sungguh aku sedih...lepas ni aku dah x bleh dah nak marah2 dia.. aku pun dh xda orang nak kacau dah time tido.. huhuh...

buat semua orang kat  luar sana.. please weh.. aku sedih kot.... huhhhu... gn kata aku x sedih.... hihihi... :-'(

Buat Juma.. bersemadilah engkau di sana...

Juma tido dalam plukan Angah....
mcm bby kan?


 tido mcm orang... 


Juma tido ngan adik dlm blik.. siap ber'aircorn bgai...


huhuhuhuhuhuhuhuhuuhuhuhuhuhhu.....
juma...
bersEmadilAh EngkAu di sAnA..
 Kami semua rindukan kAu!!



SILA LIKE :-)

No comments:

Post a Comment