Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 15, 2010

..grAphic dEsignEr..

Written by : purplE lAdy

Semua orang ada cita2...pelik kalau xda.. mmg korang target untuk hidup korang la kan? bagi aku.. aku punya banyak cita2.. since aku pasti umo 5 tahun aku tahu apa itu cita2..aku dlu bangun pepagi mama akan tnya "What is ur ambition Along?" hjgn harap la nak jawab sikit2.. doctor, peguam, hakim, engineer, inspektok polis semua kau nak jadi...tamak kan? bila aku form five tertanam plak cita2 kau nak jadi arkitek.. sebab aku minat subjek Lukisan  KEjuruteraan.. hihihihi...tapi kejap je weh... masuk kolej berubah g.. nak jadi Graphic Designer plak.. n aku rasa ni cita2  aku yang terakhir kot... sebab sekarang aku mmg dah di laluan tu...  semenjak aku praktikal ni aku dah mula rasa macam mana susah senangnya jadi graphic designer.. best bila orang plih design kita, bila orang cakap design kita cantik,.. sedih bila direject... bila orang komplen sana sini... taoi adat la,... setiap orang ada pandangan dan pendapat memasing..

So, stiap kritikan dan komen akan aku jadikan pengalaman untuk hasil kerja yang akan mendatnag...pujian pulak aku dahulukan dengan jutaan trima kasih...baru2 ni aku ditugaskan buat pamplet kesihatan... ni mmg full kerja aku la.. kerja ni x susah sgt.. cuma leceh sikit la.. diaorang bagi bahan dalam format jpeg jaa.. so aku kena trace n edit semua gabar yang diaorang kasi...rumit.. then semua note aku kena retype..keja ni la keja pertama yang aku deal sndri dengan client..client plak nun jauh di Kluang, Johor..so kitaorang berhubung menggunakan email...

Bagi aku aku senang dengan kerja aku sekarang nih...mama dan abah nak sangat aku jadi cikgu.. insyaallah akan aku turutkan kelak.. cuma x kira la apa yang aku keja aku tetap nak jadi Graphic Designer.. x kisah la secara sepenuh masa atau freelance...aku xkan tinggalkan kerja ni...kerja as a Graphic Designer ni memang selalu bekejar dengan dateline.. client bagi pgi nak petang... bagi hari ni nak esok... penat ooo.. kita plak base on idea yang menginap kat kepala otak ni.. so mmg x tentu la kan.. kekadang ada.. kekadang xda... bila ada sejam bleh siap.. kalau x da... sehari suntuk tangan x gerak2.. kalau gerak pun kompem kat desktop terpapar ja tetingkap muka muku.. muahahahha...

dulu masa study.. otak aku xnak kluarkan idea siang2...sakit oo.. time oran tido aku baru mula nak wat assignment.. nak study.. time orang bangun aku  mula ngantuk.. tapi x leh tido g.. aku kena g kelas dlu... masuk kelas.. lecturer mmg wajib sebut nama aku... mau x nya kpala duk hangguk tapi mata tutup... mula2 mmg penat... x larat... tapi lama- lama aku jadi terbiasa dengan keadaan ni.. aku jadi kaki berjaga malam.. mcm burung hantu dh...

Kerja sebagai seorang graphi designer ni bukan senang.. bagi sesapa yang cakap kerja ni senang n x memenatkan aku mmg marah.. korang bayangkan hidup kami sehidup semati depan komputer je.. berair mata beb....dari x pakai spek belh pakai spek balik ooo... besilau ja mata nih...penat pun penat duh... bgi yang x tau tu.. jnagan main cakap sesuka hati... 

SILA LIKE :-)

No comments:

Post a Comment