Daisypath Anniversary tickers

Sunday, June 23, 2013

AZAB TERCEKIK TULANG IKAN

Saya tercekik tulang ikan.

Bunyi mcam nak gelak2 je kan.. macam nak ketawan sambil guling-guling atas lantai… tapi azabnya…. Masyaallah… tuhan sahaja yang tahu.. sakit… terlalu sakit… Hari kejadian adalah hari Sabtu yang lalu… yaaa kawan.. masuk hari ni dah 7  hari saya hidup dengan tulang ikan mencucuk di tenguk saya… bukan x cuba buang.. dah cuba tapi gagal..

Klinik pun dah pi… bukan satu klinik tau… dah banyak klinik pi… yang last pi kat Sungai Petani… even dekat dia pun tulang still x keluar tapi puas hati sebab dia lah yang paling bersungguh-sungguh tolong aku.. makaseh yaa doc… jasamu kukenang…  Dia bagi 5 jenis ubat bersama satu injection sebab mulut, tossil, tekak n segalanya dalam mulut aku dah bengkak… Now sakit da kurang, cuma bila tulang tercucuk tu rasalah sakitnya… kurang lah sikit dari sebelum-sebelum ni…  bila aku gi clinic n doc try korek nak kluarkan tulang tu, tekak aku makin luka…. Sebab lokasi tulang tu adalah dibawah n blakang lidah… so kalau aku bukak bulut luas2 je dah sakit… ini tambah pulak dengan doc korek2… errr azab gila rasanya…

Seksa rupanya tercekik tulang ni… Selalu kalau tercekik jolok2 sikit dah boleh kluar.. ini dah makan masa seminggu lebih dah tapi  masih belum keluar… bayangkan lah kan dekat 10 klinik aida pi… mcam orang bodoh rasanya bila sampai je depan kaunter klinik tu kena Tanya sama ada diaorang boleh buang tulang atau x… ada yang cakap boleh, ada yang ckp kena jmpa doc dlu… dan ada jugak yang tanpa rasa simpati trus lajuja jawab tak boleh… adehlaaa… sakitnya hati ini…. Dah la tekak baru terlepas rasa tercucuk… terasa macam nak jolok ja tulang ikan dalam mulut diaorang.. eeeee ko tu nurse ja pun… eh silap pembantu klinik je pun.,… apa salahnya kalau kau Tanya kat doc dlu then baru bgtau aku…. Eeeeeee… Agak hangin di sini…

Tu bab pi klinik… Ada jugak petua orang tua-tua yang aku cuba follow…. Bnyak ooo…  ini antaranya yang diaorang bgtau n yang aku cuba…

1. Telan kepalan nasi kosong… erm yang ni aku punya kepal sampai tak sedar dah habis nasi dua pinggan tapi tulang still kat situ…

2. Minum air dari senduk sambil selawat … hahaha ayaq habis sejaq besar… tetap jugak ada tulangnya… huhuhu

3. Letak minyak gamat kat lubang bontot… yang ni masa dengar mula-mula aku gelak guling-guling weh… apa kena mengenanya bontot dengan tekak pun aku x tau…ker aku yang memang x tau pape? Hahaha.. adeh… mcm

4. Libas ekor kucing kat leher yang sakit… aku xla takot kucing setakut aku takot katak… tapi aku rasa sepanjang hidup aku 23 tahun xpenah la aku nak pi belai2 kucing.. cium-cium2 lagi lah tak.. haha… seriau sikit aku dengan kucing tu…dia kan suka bagi tindas balas yang cepat.. pegang sikit mengiau dia tunjuk taring… haa mmg tak la aku nak dekat… tapi disebabkan aku dah sadis sangat sakitnya aku pun cuba la… kat opis ada sekor kucing… suka lepak kat depan opis… dia tgah baring… aku pun duduk kat lantai depan opis… tunduk macam nak sujud tu pastu aku pun tarik la ekor dia pelan-pelan… menggigil aku time tu… sakit punya pasal aku gagahkan jugak…. Kena lah ekor kucing tu kat leher.. tpi kjap sangat… 3 saat pun x sampai aku rasa…. Kucing tu mngiau skit punya kuat… huh!

5. Baca doa yang maktok aku kasi 3X, Slawat 3X n tiup kat air tu…. Ni pun aku buat… tapi tulah… hampa jugak resultnya…


Banyak dah cara cuba… Penat dah rasanya… redha jela kalau da memang dia nak tumpang duduk kat sini… tapi please la tulang…. Jangan lukakan tekak aku… azab ooo…

SILA LIKE :-)

No comments:

Post a Comment