Friday, June 22, 2012

SAHABAT SEJATI, SENTIASA DI HATI.... :))

Sahabat, dulu kita bukan main mesra.... bertepuk tampar.... hoi sana, hoi sini..... Dalam erti kata yang sbenar kita sangat happening..... Kita sangat ngam, kamceng yang teramat..... Kita ibarat isi dengan kuku, susu dengan milo, roti dengan kaya.... Punya la rapat kan? Kita mandi sama-sama[kecik2 je ok], makan sepinggan, tido sebantal n minum sestraw....Semuanya kita kongsi bersama.... hal hati perasaan, gelodak jiwa,sedih gembira, boyfren girlfren, hal mak ayah  pun kita kongsi bersama... SHARING IS CARING RIGHT???

Kalau kita bersembang, sehari semalam pun x setel. Ada saja cerita yang kita nak borakkan... yang kita nak gosipkan sampai terjuih-juih mulut macam mak Joyah....berdekah-dekah kita gelak.... mak aih, punya la mersa, seronok, gembira tak terkata.....Aku ingat lagi shabat, dahulu, seringkali aku habiskan masa aku di rumah kamu memandangkan mama dan abah aku bekerja... waktu aku seharian dihabiskan di rumah kamu....

Sayang? jangan ditanya....sayang aku buat diri kamu lebih dari sorang sahabat... sama seperti mana aku syangkan mama dan abah.... sama seperti aku syangkan adik2 aku.... 

Tapi bahagia bukan selalunya milik kita sahabat.... 

Langit tak selalunya cerah....... kita harapkan panas berpanjangan rupanya hujan turun di penghujung hari.... turunnya air hujan sama seperti mana gugurnya air mata aku saat aku tau kamu mahu berpindah.... kata kawan2 lain pada aku saat itu, kamu pindah dekat ja... bukan jauh... pasti kita boleh berjumpa lagi nanti.... tapi itu untuk mereka... bukan aku...

bagi aku, saat pemergian kamu sama seumpama aku hilang sebelah kaki untuk berjalan, tangn untuk menguap, mulut untuk bercakap....hidup aku biasa ada kamu.... tawaku biasa bersama kamu.... sedihku biasa dengan kamu... jadi aku mmg tak bleh xda kamu... :'(

Aku ingat lagi, hari itu hari terakhir kamu.... saat kawan-kawan lain mngucapkan perihal pepindahan kamu, hati aku bagaikan ingin menjerit....jiwa ku memberontak.... mcm2 rasa bergaul ketika itu.... sampailah satu ketika, air mata ini sudah tidak mampu tertahan.... kaki melangkah dan aku ke tandas.... aku hamburkan segala rasa aku di situ....hampir sejam, aku masih terus menangis dan menangis... saat kawan lain sedar akan ketiadaan aku di kelas, ada yang menjumpai aku di tandas... terjerit-jerit mereka panggil aku.... aku makin menngis dan menngis.... bila dah risau kawan2 bagitau kat cikgu yang bertugas mengenai aku.... ada yang yang ketuk pintu smpai nak pecah pintu... ada yang panjat singki smata2 nak intip aku dri atas.... mcm2 ragam, tapi itulah kasih aku pada kamu.... syang dan setia aku pada kamu sahabat....

Cikgu dtang dan paksa aku untuk keluar.... stelah berjaya buat2 tenang... aku keluar.... sikit pun aku tak panjang muka kamu sabahat... aku x sanggup.... aku x kuat untuk berpisah dengan kamu sabat....bila cikgu tnya knapa aku menangis cepat2 aku jawab aku sakit perut... aku senggugut... dan cikgu trus suh aku ikut dia , dia kol abah aku  n aku terus balik.... tiada kata selamat tinggal dari aku untuk kamu menggambarkan betapa aku tidak ingin berpisah dgn kamu sahabat....

Hari berganti hari, masa berganti masa, tahun berganti tahun....

Kita semakin dewasa mengenal dunia.... dan seperti yang aku jangkakan kita makin jauh...seorang kehulu... seorang ke hilir... kita terputus hubungan memandangkan teknologi dan laman2 sosial dulu tidaklah secanggih sekarang.... tapi mcm mana pun jauhnya kita, hati ini tak mampu untuk berhenti mengingatkan kamu.... hati ini tdak mampu berhenti memikirkan kamu....saat aku lalu di tepi rumah kamu, semua kenangan kita bagaikan hidup bersatu.... aku mcm nampak aku dan kamu di situ... aku nampak aku dan kamu sedang bermain batu seremban di situu... dan rindu itu membuatkan aku selalu membeli nasi lemak yg dijual di seberang jalan rumah kamu selalu.... saat terpandang rumah kamu, doaku hnya satu.... semoga kamu sihat dan bahagia selalu.... doaku juga ingin bertemu kamu..

Awal 2011 alhamdulillah, doa dimakbulkan.... tetiba kamu terus menjemput aku ke majlis kamu... dan aku aku trus set kat otak..... apa pun aktiviti akan aku ketepikan.... aku nak tengok kamu bersarungkan baju pengantin..... dan alhamdulillah... kami ketemu.... :)


12 tahun perpisahaan kita, tak mampu buat aku lupakan kamu sahabat.... Smoga ukhwah antara kita berkekalan smpai bila-bila... doa aku smoga kita kembali mcm dulu kala...


DAN

...

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

Di kesempatan ini juga aku ucapkan Selamat Hari Lahir yng ke-22... 
SELAMAT ULANG TAHUN SAHABAT... SMOGA KAMU BAHAGIA DI SAMPING SUAMI TERCINTA...
SMOGA HIDUP KAMU DIRAHMATI DAN MENDAPAT KEREDHAAN DRIPADANYA....
OHHH SMOGA CEPAT DAPAT BABY YANG CHOMEL JUGAK....


p/s: aku ada hadiah untuk ko... nanti ada ruang aku mlawat :D

----> Buat Cikgu Aminah Yahya... maafkan saya cikgu... terpaksa menipu :))

SILA LIKE :-)

4 comments:

  1. tade ke entry pasal aku.. HAHA~nisa

    ReplyDelete
  2. Nysa: gedix la kau... ko kawin ada entry.. ko branak ada entry... tunggu fahim ada adik aku wat entry lagi... hahaha

    ReplyDelete
  3. aha.. tggu aku grad master bru fahim ada adik! HAHAHA

    ReplyDelete
  4. ha6 bertahun lgi laa kn... wakaka

    ReplyDelete