Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 22, 2012

LATEST UPDATE: KERJA PINDAH

Pindah.
Since aku kecik smpai la dah besar lebar panjang ni, aku x penah rasa hidup berpindah randah. Dri aku still baby kita org mmg stay kat rumah sendri. x menyewa. Alhamdulillah rezeki dari Allah... biar x besar janji kami selesa. Thanks mama n abah sbb sediakan tmpat tinggal yang selesa buat kami.

n sekali lagi aku panjatkan syukur kepada-Nya kerana limpahkan rezeki yang melimpah ruah buat kami sekeluarga. Insyaallah, end of this month kitaorg akan berpindah ke rumah baru. Dengar mcm seronok. Tapi azab dia kami je yang tau..

kerja pindah randah ni bukan kerja yang senang. Penat. Penat yang amat sangat owkeh... kalau ko beli rumah siap dan pindah aku rasa ko takkan jadi sepenat ni... tapi kami x. Bila ko wat rumah sendiri, penatnya jadi berganda2 owkeh... nak beli paip kena pikir, nak beli kepala pili, nak beli pintu, tingkap, ward rope, ID, lampu kipas, cat... Arghhh semua la... semuanya tu perlukan daya pemilihan yang amat tnggi... beli langsir lagilah... aku smpai dah naik pitam dah beli langsir dengan mama hri tuu... kain dia... beratus meter waa cakap lu... sampai rasa xnak masuk kedai kain 3 tahun. hahha

pastu dah habis pening pilih barang, ko akan pening nak bersihkan rumah plak. yang tu lagi la pening... nak mengikis segala... pakai tinner, pakai asid semua ada... dah tu kan, bukan tu ja.. disebabkan nak save badget, kitaorg siap buat pagar sendri.... haaa ko nampak x penambahan penat kat situ... tu belom kita aksi berdebat lagi tu... yang sorang kata yang ni... yang sorang kata yang tu.... hahhaha... macam2 ok...

progress terkini adalah siapkan kolam ikan dengan gazebo.... aku pun dah seminggu lebih x balik n x tau apa dah jadi sekarang.... ni ja yang sempat aku snap last weeks before balik KL....

seperator between living and dining... rasanya sekrang sink dh siap pasang...
rak kasut pun dah siap..

project pagar in the making... adik aku Si Angah yang take part bab pagar ni...
n now dah siap cat and pasang kayu dah...


Ni yang part yang paling aku suka... lampu tu aku yang pilih... nun dri Nilai nuh.... jenuh gak brtekak dengan mama bab lampu ni... mama prefer yang candelier yang meleret2 nun... aku x bekenan... kata rumah moden mana masyuk kan.... pastu abg salesman tu geng ngan aku..last2 mama kalah... wakaka... harga pun brpatutan compare dengan lampu yang mama nak...  Blind curtain tu pun aku suka... masyuk... no ropol2...

ward rope before siap...

dah siap...

ni dri tepi... now rasanya curtain dah pasang kot... ontahh

ruang lepak atas....

dining...

dry kitchen....

dry kitchen...

wet kitchen...

owhh mama pencinta coklat yang tegar... haruslah semua warna coklat...next week kenduri...ohhh pengsan.... adik2 dah warning... aku bnyak miss kerja2 berat... so bab kenduri memang aku kena take over... mampus..

daaa... nak study... wish me luck... one paper  je lagi....

SILA LIKE :-)

No comments:

Post a Comment