Friday, July 8, 2011

DERITA NORMA & TALIB

Dugaan datang tanpa kita duga..apa lagi pinta... setiap dugaan yang dihadiahkan buat kita pastinya mempunyai hikmahnya yang tersendiri.. yang kita sendiri pun tidak sangka... tidak jangka...

Apa yang pasti setiap yang mendatang perlulah kita harung...kita tempuh dengan tabah...

Waktu yang sedikit lapang tadi aida gunakan dengan berbl0gwalking... blogwalking-blogwalking sampai la ke bLog kak fella... ala bl0g kasih amani tuu....bila baca new entry dia..serious... sangt sedih kawan-kawan....sedih sangat...tahla... roomate aida slalu gelak bila aida menangis2 baca novel, baca blog, n bila tgk crita sdih... tu baru lakonan semata-mata.. bukan realiti yang perlu kita tempuhi...kekdang bila gi tngok wayang... si Heroin baru start nak touching2... aida dah meleleh2 dah air hidung... tah hape2 kan?

Murahnya air mata!

tahla... x kira baca novel, baca bl0g, tengok tv, wayang even cerita realiti sekali pun... aida mesti akan mletakkan diri aida kat tempat atau situasi tu.. then automatically terus bleh selami smuanya....perit, sakit, sedih terharu semuanya  bergaul menjadi satu....meletakkan diri di tempat orang lain kekadang mampu membuatkan kita boleh menginsafi diri....bersyukur dengan segala yang kita ada...

Seriously, aida x tau nak mula dari mana... Speechless!

Talib & Norma......pasangan yang bleh dikatakan baru sangat berkahwin... n baru-baru nie ja sambut their !st Anniversary...After few months get married, Norma disahkan mengandung...9 bulan kemudiannya lahirlah seorang putera yang super duper c0mell...itu cerita gembira antara mereka...

Cerita sedihnya, sebelum bersalin Norma kerap mengadu pening kepala....sampaikan ada sumber2 yang mengata kan Norma terkena gangguan benda2 halus....Keadaan Norma makin teruk dri hari ke hari...then her family decide bwak Norma check kat hospital... n bermula la semuanya...Norma disahkan menginap brain cancer stage 4....n at that time Norma still dlam pantang... cant u imagine? Terus byangkan jika diri sendiri kat tempat Norma... baru berkahwin...duduk plak jauh2.... kandung anak 9 bulan tapi x dpaat nak belai saban malam... x dapat nak breast feed...x dpat nak lihat pembesaran anak dari hari ke hari...hanya bleh tengok dri jauh jaaa....

Norma dan Talib 
Sian Rafiq... membesar tnpa belaian seorang ibu... tanpa merasa nikmat susu ibu...wajah comel yang sangat meruntun jiwa....Anugerah Allah yang maha kaya.... Rafiq membesar dengan jayanya...

sayu je kan...
Sihat je dia kan?
eeerrr geram ja tgk bdak chomeL nie!
"Kasih ibu sampai syurga... kasih ayah smpai bila-bila"
Moh layan gambar dluu....

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

Kasih seorang ibu...
Mungkin dengan merenung wajah si anak buatkan Norma lupa seketika akan kesakitan yang
dia kena alami
Rafiq sangat rindukan dakapan hangat seorang ibu...  :-(
Talib n Rafiq
:-'(
Speechless!!!
Dan itu adalah antara kasih seorang ibu kepada anaknya... kasih seorang bapa kepada zuriatnya...sedih kan? sayu kan? ok meh tengok lagi....yang ni lagi lah meruntun jiwa... lagi2 buat kaum2 hawa kat luar sana....

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

..

Talib sentiasa di smping Norma...
Kasih seorang suami yng pada aku tiada tndingan nya...
Susah senang harungi bersama...
Berikan semnagat untuk terus berjuang...
Kasih smpai syurga!
Syahdu kan?
BErat mata memandang berat lagi bahu memikul..
..................................
Mcm mana rasa? tipu kalau korng x rasa apa2..... memang x ada hati n perasaan la kalau korang x rasa pape....yang dah kawin wajibla terdetik di hati "kalau aku sakit, laki aku agaknya mcm nie x?sentiasa ada di sisi...".....kalau yang blom wajib la berangan nak laki mcm nie kan? Seth Tan pun terus lupa.....Mcm mana la rasa Talib kan kena harungi semua nie....wife sakit tenat... anak kecik... nak kena kerja... nak kena pkir kos... aduhaii... Tuhan ja maha mengetahui semuanya... Smoga Talib kuat nak harungi semua nie...

hakikat kehidupan...TUhan bagi kita hujan sebab nak hadiahkan kita pelangi.... Smoga Talib sabar menunggu kemunculan pelangi tu...

Dan ini!!!!!

KLIK GMBAR UNTUK TUMBESARAN..

Jadinya, wahai rakyat2 malaysia sekalian.. Meh la kita sama2 ringankan beban pasangan ini.... Tak bnyak sikit pun jadila... ingat "Tangan yang memberi tu lebih baik dri tangan yang menerima"...

nak tngok full jalan crita dri hari pertama Norma tau ngidap cancer stage 4 smpai hari nie klik SINI!!!

SILA LIKE :-)

No comments:

Post a Comment