Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 25, 2010

...BERBUKA BERSAMA ANAK2 YATIM RUMAH BUDIMAN...

Ni my first visit g rumah anak2 yatim...first kita orang berkumpul kat depan kolej... sebelum mulakan perjalanan kami snap dua tiga keping gambar dlu... aku? wajib ar kan... walaupun camera aku ..aku pass kat orang lain... kalau aku yang snap gmabr aku x da arr memangdangkan aku lupa  nak bawak tripod.... hehhe

Then kami mulakan perjalanan... diketuai oleh Van Alphard cosmo...muahahha... gila arr keta alphard.. tayar kancil.. kuikuikui..kami konvoi beramai... sangat happening owkey... 11 biji keta semuanya.. ramai kan... merata jalan kami berhenti...

dalam 11 keta tu aku ja student ponpuan yang bawak keta... yang sorang g tu satf marketing... so memasing pakat buli aku... xpa2 janji best... inn hang x jeles ka aku duk crita ni??? hehehe
 
sebelum sampai kami singgah kat Pantai Murni.. nak bg briefing jap...then kami terus g rumah ank yatim... bila sampai park keta... then terus masuk dewan makan diaorang... nak tolong apa yang patut...aida, ina, dila ngan ana ditugaskan untuk jadi tukang senduk laun ngan nasi.. kami ok ja.. wat je... 

tapi sebelum tu mata ni terpaku jap kat dua tiga orang anak yatim yang tgah letak lauk ngan nasi kat dalan tray...main letak ja... xda nak plih2... memandangkan lauk yang kita orang makan time tu ayam.. kita sedia maklum la ada sesetengah orang yang agak emmilih part2 ayam ni... macam aida.. aida lebih pada bahgian bertulang.. macam drumstick, wing tak pun bahagian atas paha tu...

kalau bagi isi memanhg x habis la... then kadang2 terus x makan ayam... ambik lauk lain.. ngada2 kan? ermn dapat gak insafi diri kejap... betapa beruntungnya aku....then lepas makan kami solat maghrib... perempuan solat kat surau asrama pompuan... kat situ aku terdiam kejap.. aku tengok segala kemudahan kat situ.. nauzubillah...time tu ada sorang budak kecik.. aku rasa umo dia dalam darjah 3 cm gitu baru lepas basuh baju sek.. seawal usia tu diaorang dah kena handle semuanya sndri..mana ada mesin basuh.,.. xda dry cleaner, xda softland.. aishhhh.... :-'(
 
betapa untungnya hidup aku...aku bleh pilih nak makan apa...baju nak brand apa? sedangkan diaorang hanya memakai pemberian orang ramai...aku terpkir jugak.. mcm mana diaorang beraya tiap2 tahun? sedih kot.. terkenangkan mak ayah yang dah xda....bila bpkir2 balik... kita patut adakan lawatan time raya... bukan puasa je... mana tau khadiran kita bleh hilangkan kesedihan diorang... kan?



SILA LIKE :-)

No comments:

Post a Comment