Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 15, 2010

...kEhilAngAn iTu pAsti...

Written by : purplE lAdy

8 Disember 2010
Pagi nie aku kerja lagi.. semangat n feel nak keja memang dah xda..family dari penang da on the way... bahang kenduri makin terasa..aku? tah la... positifkan diri aku yang sememangnya pkir negative ja nih.. hari ni banyk keja nak kena settle sblum aku cuti esok hari...keja yang banyak x mampu pun hilangkan apa yang bersarang dlaam kepala otak aku nie...naluri aku mcam kata ada yang x kena dengan semua ni..tapi sapa la aku nak suarakan semua nie...jam 1 ptg aku balik rumah.. makan tgh hari.. mama n abah aku dri penang da smpai..semua sibuk membelek pasu2 seramik untuk gift masa kenduri nanti..aku lepak2 jap then aku balik opis balik...aku buat kerja mana yang blom siap.. then smpai masa untuk balik aku balik..kakcik plak dah tension sgt dah aku rasa... semua blom settled.. smpai kan jam nak buat hantaran pun still blom kat tngan lagi..

9 Disember 2010
hari nie khamis.... esok harinya...arghhhh kepala aku makin serabut... dan serabut...kenapa dan mengapa biarlah aku ja yang tau...aku kuatkan hati, gagahkan dri tengok semua ni terjadi... tgh hari tu kak anes merangkap manager kat opis tu (hahaha) bagi kelonggaran untuk aku balik....tapi aku x nak balik....aku keluar ngan Aleeda(kawan baik spupu aku) gi cari paper bag untuk majlis aqiqah Dani..dari satu kedai plastik ke satu kedai plastik kami jajah..semua xda... dari kampung delek, kami g simpang 4, pastu g Jalan Taiping, gi GM tetap x jumpa...then kami decide nak g opis jap.. hanta keja bru nak smbung cari... dekat2 nak smpai opis kami jumpa satu kedai plastik.. ADA.. yey.. xyah nak g shah alam cri...

dah dapat kami balik rumah.. isi goodies dalam brownies paper bag tu...then deco tangga letak bunga n kain sikit..tolong kakcik pasang cadar bagai..tetiba aku terbaca something... terus darah aku mengirap...aku pass kat angah...angah pun terkejut tgk...tau la marah, tau la kepala hangin tapi agak-agak la...ingat orang yang trima benda tu x rasa apa-apa ke? dia perempuan beb?aishhh mmg aku da hilang respect kat ko...sikit pun aku x respect kau dh..xyah nak tunjuk baik, nak tunjuk alim la depan aku..hipokrit beb!!! HIPOKRIT!!! eeee... geram2...banyak yang aku tau pasal ko yang orang lain xtau.. mau ja aku rampas mikrofon n bagitau semua orang pasal ko..tapi aku x smpai hati tgk org yang aku syg sedih...kecewa... biarla..aku diamkan ja.. asalkan ko x melebih...kalau ko brani melebih mmg ko tau langit tu kat atas ke bawah ka...ko bukan kaki blogger atau silent reader tapi aku harap sangat... ko baca entries aku nih... plezz jaga 'dia' elok2...dia baik, xpatut ko layan dia macam tu...aku merayu..aku sanggup melutut depan ko kalau ko nak...cukup la dia menderita slama ni... dia sedih slama ni...

Then, malamnya aku pakaikan kakcik inai kat tangan n kaki dia..n malam tu juga aku tido ngan dia... buat kali terakhir sbelum dia jadi bini orang.. huhuhuhu i going to miss this moment...baring2 smbil crita masalah yang nak di kongsi bersama... share-share masalah.. uwaaaa... kakcik...aku x rela...dulu aku cla rapat sgt.. tapi bila dh aku duduk ngan ko mmg aku trasa la..patut la zati sedih... mmg sedih weh aku pkir2 n terus pkir.. smpai aku terlena...

10 Disember 2010
Inilah hari nya.. malasnya aku nak bangun pagi ni... kalau terus tido boleh aku panjangkan waktu aku dengan dia... huhuhu... seawal jam sepuluh aku bangun pagi tu.. awal ke? awal la bagi kami yang kena keja smpai pkol dua tiga pagi nih...bangun ja aku terus mandi then siap2.. hari nie byak agenda aku dengan aleeda... dari beli barang dapur yang banyak x hingat tu, terus g ambil cupcake Sunway Piramid,  beli bunga kat Jlan Taiping, terus shoot g ambik yang manyak sampai x cukup tangan tu, then g beli buah...pergh.. penah doh...smpai umah dh dekat pkul 6... dah nak kena kemas-kemas n siap apa yang patut..lepas dh siap aku mula x tentu arah... muka aku cool... otak  aku serabut tahap gaban dh..semua buat serba x kena.. kejap2 masuk blik kakcik.. kejap2 aku msuk bilik angah.. n kejap2 aku masuk bilik pengantin... sapa yang perasan time tu prasan la..mmg nampak aku x senang dduk...waktu die kian hampir....erm dalm hati.. aku redha jela..aku tgk zati nagn adik.. lebih kurang aku ja...aku tnya adik dia ok je.. trus dia pluk aku.. dia nangis... uwaaaa.. sian ko dik.. tapi aku bleh wat??? kita redha jela..

zati, harleeda, adik n aku menangis gila kat blik angah... tah la... mmg x leh na control dhhuhuhu... bila dah cool.. aku turun bawah.. then trus Am cakap panggil kakcik, hhuhu...trus nak nangis balik... masuk bilik ja aku pun gtau kakcik,...    "kakcik, diaorang  dh panggil ko"....aku tgk ja dia.. dia pluk aku... hhuhuhuhu... :'(...


sedih weh.. tersedu-sedu aku...masa nya dh tiba.. satu-satu kenangan terimbas aku dengan kakcik bermain kat kpala otak aku...tgk wayang.. g genting sesama, main bowling, kongsi masalah sesama... uwaaa.... aku dh mula rindukan saat2 tuu...hukhukhuk


tepat jam pkol 10.10 malam.. kakcik dh sah jadi isteri... fullst0p...


BUAT KAKCIK:
aku sayang ko... aku xda kakak.. so tanpa segan silunya aku anggap ko mcm kakak aku.. huhu... x kira la ko dh kawin ke apa ke.. ada masalah meh kongsi ngan aku...aku doakan yang terbaik buat ko..apa2 pun ko nak buat ingat weh.. pkir diri kita dengan family kita dlu... prasetan dengan orang lain!!!

:'(

kasih adik smpai syurga



SILA LIKE :-)

No comments:

Post a Comment