Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 24, 2013

PLEASE HELP SYRIA...

Lama sudah tidak berblog... tapi hari ni Allah rajinkan diri ini untuk berblog...poster ini jugak yang menggerakkan hati saya untuk berblog sambil beramal hari ni..


Allahuakhbar,
Agak mengecewakan bila melihat jumlah dana terkumpul melalui kempen Facebook untuk Misi Bantuan Kecemasan Syria baru berjumlah RM510.00. SMS juga telah dihantar ratusan namun berbalas hanya 4 sahaja. 

Saya harus kuat dan berusaha lagi sebelum terbang salur bantuan ke bumi Syam. Mungkinkah sahabat-sahabat hanya sedih dan simpati bila saya paparkan gambar kanak-kanak yang sadis disana nanti? Janganlah tawaran yg kita diletakkan begitu utk mula terpanggil dan membantu.

Insyallah, saya akan mengetuai Misi Bantuan Kecemasan Syria yang bakal berangkat pada 27hb(Ahad) October ini. Misi akan cuba masuk ke kawasan bergolak di Aleppo dan Idlib untuk sampaikan bantuan kecemasan berupa makanan, ubat-ubatan serta keperluan lain. Keadaan Syria kini tersangat meruncing dan bantuan kita tersangat diperlukan.

Hari-hari terakhir sebelum terbang ke Syria, saya cuba round Penang-Ipoh-Alor Star untuk usaha dapatkan sebanyak mungkin sumbangan dan bantuan. Bakal berjumpa dan gerakkan team ArabyGroup juga utk bagi bantuan serta zakat berbaki.Definasi keperluan Terdesak dan Kecemasan ini seperti tidak sangat dikisahkan.

Kalau saya gagal mengumpul, maafkan saya Saudaraku di Syria, cukuplah kami masuk meredah bahaya sampaikan salam dan doa rakyat Malaysia sahaja.

Jumlah terkini sudah RM4,070.00. Jazakallah kepada yang peduli dan ambil usaha salur sumbangan peribadi hatta yang buat kutipan di Universiti (UM), sekolah dan sebagainya. Ini Misi Bantuan Kecemasan, sekiranya tidak terdesak sudah pasti saya akan susun strategi yang lebih berprotokol.

Masih jauh dan rendah namun usaha masih boleh dilaksanakan bersama sahabat sekalian. Biar kita menjadi perlaksana misi bantuan ini bersama. Jauh dekat kita sedang bergerak bekerja bersama.

Saya mohon sahabat doakan agar misi bantuan ini dipermudahkan. Kepada yang bersimpati dengan saudara kita di Syria, marilah bersama membantu salurkan INFAQ/Sumbang/ZAKAT melalui mewakilkan saya atau menerusi laman web berikut:

www.tabungsyria.com

Atau terus salurkan ke account
15400-1880630425 (Al-Rajhi Bank)
Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM)

dari kita untuk Ummah
Sani Araby Al-Kahery
Pengarah Strategik MAPIM

-----------------------------------------------------------------------

Insan yang sedang memegang dslr itu adalah majikan saya... beliau adalah salah seorang yang Allah pilih untuk membantu menjalankan misi ini...

Awak-awak sekalian,
kita mampu berhabis beratus-ratus ringgit serta beribu-ribu ringgit untuk membeli barang-barang kesukaan kita... sanggup berhabis beribu-ribu untuk jelajah negara-negara luar...sanggup berhabis beratus-ratus untuk makan makanan yang sedap...

Saya tahu ada yang tak pernah lupa untuk memberi... tak pernah lupa untuk bersedekah serta tak pernah lupa untuk membayar zakat tapi saya juga pasti masih ramai yang lupa serta alpa dengan semua ini... terutama mereka-mereka baru bekerja yang seusia saya....

Andai tak banyak yang anda mampu tolong, mungkin RM10 sudah sangat membantu... atau mungkin dengan hnya menyebarkannya kepada orang ramai supaya memberi dana... tak kira bagaimana janji anda cuba untuk bantu...

Kongsikan pada teman-teman, saudara mara serta sesiapa saja.. Hanya Allah yang mampu membalas segala jasa baik anda... 

SILA LIKE :-)

No comments:

Post a Comment